András Demeter, ministrul Culturii, este acuzat, pe bună dreptate, că a pus la cale, probabil din rea-voință – pentru că altă explicație nu există – o operațiune de detonare a culturii române. Concret, acesta a decis desființarea, printr-o singură lovitură, a Teatrului de Operetă și Muzical „Ion Dacian” și comasarea acestuia cu Teatrul Muzical „Ambasadorii”, singurul teatru profesionist pentru copii din Europa.
Mai jos postez rezultatul unei anchete jurnalistice care vizează proiectele extrem de periculoase ale acestui demnitar care, în paranteză fie spus, a devenit cunoscut opiniei publice pentru că, în trecut, a batjocorit în public, scăpând nepedepsit, importante simboluri naționale.
Cariera actorului András István Demeter, aproape abandonată pentru o mulțime de funcții publice adunate de-a lungul anilor, conține și 5 dosare penale, devenind astfel un personaj controversat al ceea ce lumea denumește drept „sistemul”.
https://www.g4media.ro/exclusiv-cele-cinci-dosare-ale-lui-andras-istvan-demeter-ministrul-culturii-o-achitare-dupa-dezincriminarea-faptei-doua-clasari-ale-procurorilor-o-renuntare-la-urmarirea-penala-si-un-conflict-de-i.html
Demeter András se consideră un actor valoros, un jurist excepțional dar și un manager performant. A studiat dreptul la Universitatea Tibiscus din Timișoara în 2004-2008, considerată chiar și în 2012 drept una dintre cele mai proaste unități de învățământ din România.
https://stirileprotv.ro/stiri/social/lista-celor-mai-proaste-facultati-din-romania-clasamentul-pe-domenii.html
Demeter se consideră „părintele” OUG 189/2008 pe care ar fi elaborat-o ca proaspăt absolvent de drept, o ordonanță de urgență ce reglementează concursurile de management din instituțiile publice de cultură. Este un act legislativ atât de imperfect și de controversat, încât aproape toate concursurile organizate în conformitate cu ordonanța sunt suspectate că ar fi trucate. Nu întâmplător, Demeter András a fost foarte des prezent ca secretar de stat în ministerul culturii, organizând concursuri cu câștigător dinainte cunoscut.
În anul 2024, convins că nimeni nu cunoaște mai bine decât el chichițele acestei ordonanțe, Demeter András, de data aceasta, simplu cetățean, după ce demisionase din funcția de secretar de stat al ministerului culturii, candidează la concursul de proiecte de management pentru Teatrul Național de Operetă și Musical „Ion Dacian”.
Surse din ministerul culturii afirmă că în perioada concursului, Demeter András făcea toate presiunile imaginabile pentru a-și intimida contracandidații, contactându-i direct, dar și asupra angajaților din minister pentru a se plânge constant de aceiași contracandidați.
Concursul a fost anulat într-o primă fază, prin cunoscuta metodă a retragerii din comisia de evaluare a unui membru. OUG 189 nu prevede membri supleanți pentru aceste cazuri.
La reluarea concursului, presiunile lui Demeter András, dar în final se califică pe poziția a doua la etapa a doua a concursului, respectiv proba interviu, la care nu se prezintă și este descalificat. Concursul este câștigat de Radu Petrovici care devine managerul instituției.
https://www.cultura.ro/anunt-rezultat-concurs-de-proiecte-de-management-organizat-pentru-teatrul-national-de-opereta-si/
Nemulțumit, Demeter András, dă în judecată ministerul culturii, contestând rezultatul concursului, la care a absentat.
https://portal.just.ro/3/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=300000001168008&id_inst=3
În iunie 2025, Demeter András devine ministru al culturii din partea UDMR.
Șeful său în partid, Hunor Kkelemen este atenționat într-un interviu că ministrul UDMR se află în conflict de interese, având în vedere procesul încă pe rol. Hunor afirmă că este convins că András va renunța la proces, afirmând că „se ciocnesc trenuri în capul lui”, dacă ministrul nu va renunța totuși în săptămânile care vor urma.
Articolul complet : https://corect-news.ro/detonatorul-din-interior-al-culturii-romane/
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu